Axkid ONE 2 Bilbarnstol
Ut på tur! Axkid ONE 2 är en bilbarnstol som tillåter bakåtvänd färd upp till cirka 7 års ålder (61-125 cm, 23 kg). Med den flexibla passformen är Axkid ONE 2 tillverkad för att användas som enda bilbarnstol genom hela barndomen. Stolen är även skapad för att vara enkel och säker att installera i bilen på 30 sekunder. Testpiloter i Sverige, Storbritannien och Tyskland har testat och utvärderat stolen - läs vidare för att ta del av deras upplevelser.
Så tycker testpiloterna om
Trevlig design, hög bekvämlighet för barnet, och stor trygghetskänsla att använda - så beskrivs Axkid ONE 2. Många av testpiloterna uppskattar att barnet kan sitta i samma bilbarnstol från tidig ålder upp till 7 år, och dessutom bakåtvänd. Installationen är smidig vilket gör Axkid ONE 2 lätt att flytta mellan bilar eller ta bort när utrymmet behövs till annat. Några av testpiloterna upplevde att bältet var svårt att justera och hasade ner över barnets axlar. Sammanfattningsvis skulle 96% av testpiloterna rekommendera bilbarnstolen till en vän.
96% rekommenderar (23 testpiloter)
4% rekommenderar inte (1 testpilot)
Hälsning från Axkid
Hej från oss på Axkid! Axkid ONE 2 sätter nya standarder för barns säkerhet i bilen. Tillsammans med sin föregångare, Axkid ONE, är det här den enda bakåtvända bilbarnstolen med ISOFIX som är i-Size godkänd upp till ca 6-7 års ålder (125 cm/23 kg). Att åka bakåtvänt är upp till fem gånger säkrare jämfört med framåtvänt vilket gör att vi på Axkid alltid förespråkar bakåtvänt åkande så länge som möjligt. Stolen har unika funktioner så som skjutbar stolsteknologi för bäst benutrymme på marknaden, anpassningsbar lutning under färd med det smidiga Sleep Well Systemet och en installation som går på under 30 sekunder.
- Bästa benutrymmet på marknaden
- Snabb och säker installation på 30 sekunder
- Avancerat Sleep Well System
- Plustestad upp till 125 cm
Om testet
- Tillverkare Axkid
- Testpiloter sökes 30
- Antal som ansökt 3060
Testet har genomförts av Smartson på uppdrag av Axkid där testpiloterna fick köpa produkten till reducerat pris. Uppdraget var att utvärdera och dela sina upplevelser i text- och videoformat via Smartson.