Sovmer Wilhelmina Tyngdtäcke
Nyfiken på att prova ett tyngdtäcke? Tillsammans med Sovmer har testpiloter fått chans att prova premiumtyngdtäcket Wilhelmina. Täcket finns i vikterna 6-14 kg och är framtaget för att ge lugnare och djupare sömn.
Så tycker testpiloterna om
Många testpiloter anser att tyngdtäcket ger en betydligt bättre sömnkvalitet och att trycket från täcket är jämnt och behagligt, vilket leder till en mer utvilande sömn. En del tycker att täcket är luftigt och inte blir för varmt, samtidigt som det omsluter kroppen på ett behagligt sätt. Det ger en trygg känsla och förbättrar sömnen för många, även om det kan ta några nätter att vänja sig vid tyngden.
En del anser att priset är för högt och att det inte ger den förväntade effekten på deras sömn. Vissa personer upplever svårigheter med att hantera tyngden, speciellt när de behöver vända på sig. Vissa anser också att det är svårt att tvätta eftersom det inte kan delas på mitten och behöver kemtvättas. Den begränsade tvättmöjligheten är också en faktor som påverkar upplevelsen för vissa.
78% rekommenderar (25 testpiloter)
22% rekommenderar inte (7 testpiloter)
Hälsning från House of sleep
Tyngdtäcken har använts länge inom vården tack vare de lugnande och ångestdämpande effekterna. Tyngden stimulerar tryckreceptorer i huden på samma sätt som massage, vilket i sin tur frisätter hormoner som ger förutsättningar för en bättre sömnhälsa. Premiumtäcket Wilhelmina är fylld med glaspärlor och högkvalitativ bomull, och ger garanterad effekt. Glaspärlorna är jämnt fördelade i ett diamantmönster med 20% vinkel för att ge ett ergonomiskt tryck som smidigt följer kroppens rörelser. Wilhelmina tyngdtäcke ger naturlig sömnhälsa och en rad hälsofördelar som förbättrad sömnkvalitet, minskad oro, stress och ångest.
- Upplevs som ett medelsvalt täcke
- Ger en mjuk och omfamnande känsla
- Högkvalitativa material med lång produktlivslängd
Om testet
- Tillverkare House of sleep
- Testpiloter sökes 300
- Antal som ansökt 372
Testet genomfördes av Smartson på uppdrag av Sovmer där testpiloterna fick köpa produkterna till reducerat pris. Uppdraget var att utvärdera och dela upplevelser via Smartson.
