Resultat
Arla Kvarg
Arla har idéutvecklat tillsammans med sina kvargkonsumenter och via Smartson frågat dem direkt om vad de skulle vilja se hos framtidens kvargprodukter. Arla tar med sig idéerna till den framtida utvecklingen - "Tack för alla goda idéer, förslag och bilder som ni som idéutvecklare har delat med oss. Vi på Arla vet nu vad som är viktigt och vilka trender som efterfrågas av er konsumenter. Det är tydligt att kvarg är en omtyckt produkt med stora utvecklingsmöjligheter. Vår målsättning är att kunna möta era behov och önskemål. Alla idéer och förslag kommer att tas i beaktande och diskuteras närmare av våra produktutvecklare."
- Produkt Arla Kvarg
- Tillverkare Arla
- Antal testpiloter 1 000
- Antal som ansökt 3 283
- Testperiod Juli - augusti 2013
Smartson har tillsammans med Arla gett 1 000 idéutvecklare möjligheten att vara med och utforma framtida kvargprodukter. I en dialog med tillverkaren Arla har idéutvecklarna delat sina idéer och förslag på hur kvargprodukterna kan utvecklas till att bättre möta konsumenternas behov.
Deltagarna har testat tre befintliga kvargprodukter som finns i butikerna idag och därefter delat med sig av sina tankar om smak, användning och förpackning. Alla dessa idéer är nu under genomarbetning av Arla och nya koncept för kvargprodukter kommer att tas fram.
Testet genomförs av Smartson utan kostnad för testpiloterna. Via Smartson får du testa nya produkter och dela dina genuina upplevelser med andra. Besök oss gärna på smartson.se. Smartson grundades i Stockholm år 2000.